Garancia
Elállás és garancia
Kerámiáim kézzel, hagyományos technikával készülnek és ebből adódóan sajátosságuk, hogy méretük nem teljesen egyforma, (mint két tojás) valamint többé-kevésbé a száradás folyamán esetleg kicsit ovális lehet az edények szája. A minták is egyediek, hiszen nem sablonnal készülnek, egyformák, de mégsem teljesen.
Mázazásuk is hagyományosan, 100% kézműves technikával gépesítés nélkül készül, a színek bekeverése, égetése is egyedi lehet bármely alkalommal, minden darab egyedi, és szinte megismételhetetlen. (a máz konzisztenciája szubjektív megítélésen alapul, az edény vastagsága szintén, változó lehet az edény kemencében elfoglalt helye, a kemence hőingadozása függvényében) Készletek esetében is csak akkor garantált, ha egyidőben készülnek, egy kemencében égnek.
Az ősi anyag tulajdonságai okán kissé sérülékenyek, így vigyázni kell rájuk, de bírja az átlag háztartási kémiai és fizikai hatásokat, megpróbáltatásokat is. Magas hőfokon égetett. Mosogatógépben mosogatható, mikrohullámú sütőben is használható, de a fülek kissé felmelegedhetnek!
Mindezek ellenére, garanciát vállalok ha mégsem az elképzelésednek megfelelő a termék, vagy más egyedi kérésed van, kérlek keress emailben vagy telefonon, igyekszem megoldani a problémát, élhetsz az elállás jogával és a garanciális feltételekkel is. Minden felmerülő problémát rugalmasan és megbízható hozzáállással kezelek.
Vállalkozásom célja, hogy minden érdeklődő és vásárló megelégedéssel használja alkotásaimat és visszatérő látogatóm legyen.
Lásd még: Vásárlási feltételek
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás között szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében: Felhasználó/Megrendelő a megrendelt termék kézhez vételétől számítót 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó/Megrendelő 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számítót 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó/Megrendelő a terméket átveszi. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás észszerű költségeit.
A termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez.
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.
Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni.
A vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási szándékát telefonon, +36305003995, vagy postai levélben, vagy az bedoaniko@gmail.com e-mail címre küldött Elállási szándéknyilatkozattal megteheti. A szándéknyilatkozatnak tartalmaznia kell, a megvásárolt termékek, és a vásárló adatait.
Ha a vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az eladó számára.
A Vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak (pl. névre szóló termék, egyéb feliratos termékek, gravírozás, stb.);
Az elállási jog a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján csak a fogyasztókat illeti meg.
A Ptk.(Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény) 8:1. szakaszának 3. pontja szerint:
fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Tehát jogi személyeket (cégeket, egyéni vállalkozókat, egyesületeket és egyesüléseket) nem illet meg az elállási jog, csak és kizárólag a természetes személyeket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a vevő viseli.
Az eladó/szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően értékesítjük!
Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt hiba esetén a termék cseréjére kötelezett.
Az észlelt hibát be kell jelenteni az eladó telefonszámán vagy e-mail címén.
+36305003995, bedoaniko@gmail.com
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
Ön az Keramikó - Bedő Anikó e.v. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
- Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Keramikó - Bedő Anikó e.v. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Egyes termékre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabály alapján Keramikó, Bedő Anikó e.v. jótállásra köteles.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott termékek esetében a jótállás időtartama legalább egy év.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A Jogviták rendezése
Panaszkezelés rendje:
Vállalkozásunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellet teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a feni telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Keramikó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
A panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.
A panaszról felvet jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
Békéltető Testület együttműködés
Keramikó, a békéltető testület előtti eljárás során való együttműködési kötelezettségnek eleget tesz.
Fgytv. 29. § (11)
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlament és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozására feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testület működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Vitás kérdések rendezése
Keramikó-nak és Felhasználónak meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, mely közöttük jelen szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merült fel. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő, a szerződés teljesítését akadályozó körülményről felek kölcsönösen kötelesek egymást a körülmény tudomásukra jutását követően haladéktalanul tájékoztatni. A felek jogviszonyára a magyar jog, a jogvita eldöntésére a hatáskörrel rendelkező pécs székhelyű bíróság a kizárólagosan illetékes.
Baranya Megyei Békéltető Testület:
Elérhetőség: A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
mellett működő Baranya Megyei Békéltető testület
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 fax: +36-72/507-152,
e-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
web: www.pbkik.hu , www.pecsikamara.hu
www.baranyabekeltetes.hu
Kelt: Pécs, 2020. 12. 01.
Hatályba lépés dátuma: 2020. 12. 01.